Design and equipment of VUT 001 marabu unmanned aerial vehicle for operation in non‐segregated airspace
Abstract
The paper describes the design process and the summary of expected requirements for unmanned aerial vehicle operation in non‐segregated airspace and on‐board equipment of the VUT 001 Marabu airplane for experimental operation as a civil unmanned aerial vehicle (CUAV). The VUT 001 Marabu airplane is being developed at the Institute of Aerospace Engineering of Brno University of Technology as a platform for testing of variety CUAV equipment. The testing of CUAV equipment in real conditions is currently impossible, because there does not exist any regulatory requirement for this particular airplane category. The Institute of Aerospace Engineering proposed UAV‐equipment‐testing methodology based on a piloted version of the future UAV aircraft. The pilot has priority in control during flight, which eliminates potential accidents after system failures. Our goal is to ensure technological progress in this area and to develop technology before applicable regulations are introduced. The demonstration of the potential capabilities of the UAV VUT 001 Marabu can motivate other involved institutions and producers to quicken progress in this field.
Bepiločio orlaivio VUT 001 Marabu projektavimas ir jo aparatūros eksploatavimas
nekontroliuojamoje oro erdvėje
Santrauka. Šiame darbe aprašomas projektavimo procesas ir pateikiama santrauka apie numatomus reikalavimus, skirtus bepiločių orlaivių (BO) eksploatavimui nekontroliuojamoje oro erdvėje bei VUT 001 Marabu orlaivio borto aparatūros, pritaikytos civiliniam bepiločiam orlaiviui, eksperimentiniam panaudojimui. VUT 001 Marabu orlaivis yra tobulinamas Brno technologijos universiteto Aeronautikos inžinerijos institute (Čekijos Respublika) kaip testavimo platforma, skirta įvairios CBO aparatūros tobulinimui. Tačiau šiuo metu CBO aparatūros testavimas realiomis sąlygomis yra neįmanomas, kadangi vis dar nėra šiai orlaivių kategorijai pritaikytų kontrolės reikalavimų. Aeronautikos inžinerijos institutas yra pasiūlęs BO testavimo aparatūros metodologiją, pritaikytą būsimo BO pilotuojamai versijai. Sugedus sistemai, pilotas turi pirmenybę skrydžio valdymui, o tai sumažina galimo incidento tikimybę. Tyrimo tikslas yra užtikrinti šios srities technologijų progresą ir plėtojimą, kol dar nėra įvestos atitinkamos nuostatos. Bepiločio orlaivio VUT 001 Marabu galimų pajėgumų pristatymas gali motyvuoti institucijas ir gamintojus pagreitinti progresą šioje srityje.
Reikšminiai žodžiai: projektavimas, bepilotis orlaivis, nekontroliuojama oro erdvė.
First published online: 14 Oct 2010
Keyword : design, UAV, non-segregated airspace
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.