Share:


Architectural exhibitions-competitions in Lithuania as a tool of promoting architecture

    Rūta Leitanaitė Affiliation

Abstract

An architectural exhibition-competition is analyzed as a type of architectural media, which performs as a promotion tool of architecture and education of the wide public. Via review of current architectural exhibitions-competitions in Lithuania, Baltic States and several European level architectural awards, the criteria and characteristics, defining and destining the quality and prestige of an architectural exhibition-competition are distilled and defined.


Article in Lithuanian.


Architektūros paroda-konkursas Lietuvoje kaip architektūros populiarinimo priemonė


Santrauka. Straipsnyje architektūros paroda-konkursas tiriamas kaip architektūrinės žiniasklaidos (media) tipas, kurio misija – kokybiškos architektūros propagavimas bei architektūrinė visuomenės edukacija. Svarbiausių architektūros parodų-konkursų ir apdovanojimų, organizuojamų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Europoje, analizė atskleidžia kokybiško, prestižinio architektūros parodos-konkurso kriterijus ir charakteristikas, kurias galima pritaikyti ir Lietuuvoje.


Reikšminiai žodžiai: architektūros paroda-konkursas, apdovanojimas, architektūros kokybės vertinimas, architektūros propagavimas ir pristatymas, visuomenės sąmoningumas.

Keyword : Architectural exhibition-competition, award, architectural quality evaluation, representation, promotion of architecture, public awareness

How to Cite
Leitanaitė, R. (2013). Architectural exhibitions-competitions in Lithuania as a tool of promoting architecture. Journal of Architecture and Urbanism, 37(2), 133-140. https://doi.org/10.3846/20297955.2013.813165
Published in Issue
Jul 10, 2013
Abstract Views
486
PDF Downloads
338
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.